Hudson’s Bay brengt een nieuwe shopping ervaring naar Nederland

Hudson’s Bay Amsterdam verwelkomt haar eerste gasten op 5 september

04 september 2017
Hudson's bay Amsterdam

Hudson’s Bay opent voor de eerste keer in Nederland haar deuren op dinsdag 5 september om 10.00 uur in Amsterdam. Tegelijkertijd wordt de webshop Hudsonsbay.nl gelanceerd. De negen andere warenhuizen openen ook in 2017, waarvan Hudson’s Bay Rotterdam en Den Haag twee dagen later, op donderdag 7 september. De opening van het warenhuis brengt een nieuwe en innovatieve winkelervaring naar Nederland. Deze mijlpaal onderstreept het commitment van HBC aan de markt en is de meest recente stap in de Europese autonome groeistrategie.

De afdelingen presenteren verfrissende en vernieuwende producten van nationale en internationale merken, toegesneden op de Nederlandse consument. Het is een unieke mix van merken in het middensegment en opkomende merken, inclusief meer dan 100 Nederlandse merken. Gasten worden geholpen door medewerkers die best-in-class service leveren en de gast persoonlijke aandacht geven.

Jerry Storch, CEO van HBC: “Dit is een historisch moment in het 347-jarige bestaan van HBC. We openen de eerste Hudson’s Bay-winkel buiten Canada en voegen een nieuwe markt toe aan onze geografische footprint. Slechts 16 maanden na de aankondiging van onze plannen om de Nederlandse markt te betreden, introduceren wij nu met trots ons innovatieve all-channel retaimodel. Hudson’s Bay biedt een bijzondere en moderne winkelervaring in Nederland, waar een onvervulde vraag was naar een warenhuis in het premium segment. We zijn overweldigd door alle steun die we hebben ontvangen en zijn dankbaar voor de samenwerking met en support van onze vastgoedeigenaren en de lokale overheden. Uiteraard ben ik zeer trots op het werk en de toewijding van ons team in Nederland. Zij hebben ervoor gezorgd dat wij de Hudson’s Bay-ervaring op dit niveau in Nederland kunnen introduceren.”

Jacco van der Steen, directeur Marketing en Inkoop Hudson’s Bay in Nederland: “We verheugen ons er enorm op om onze eerste gasten te verwelkomen in deze vernieuwende winkelervaring – het enige nationale warenhuis van Nederland. Ons doel is om memorable moments te creëren voor onze gasten. We doen dat met sterke merken en lokale tijdelijke collecties, unieke proeverijen en onze mooi ingerichte winkels. We combineren dit met onze all-channel aanpak, waarmee we een bijzondere online winkelervaring bieden.”

HBC heeft tot nu toe ongeveer 1.600 banen gerealiseerd voor de eerste 10 te openen Hudson’s Bay winkels in Nederland. Dit aantal zal toenemen bij de opening van de vijf overige warenhuizen.

Hudson's bay Amsterdam

De merken

Hudson’s Bay biedt een mix van nationale en internationale premium merken. Unieke merken in het in het middensegment en opkomende merken zoals: TOPSHOP en TOPMAN, CK Jeans, The Kooples, Nike, HUGO, Armani, Tommy Hilfiger, Rika, Love Stories, MAC, Chanel, Aveda, Dyson, Vedder & Vedder, Beats by Dr. Dre, Vitra, HAY en Samsonite. Naast meer dan 100 Nederlandse merken, zijn er verschillende nationale en internationale merken die exclusief voor Hudson’s Bay limited editions hebben ontwikkeld. Deze producten worden aangeboden onder de naam ‘The Limiteds’. Een aantal getalenteerde jonge Nederlandse smaakmakers hebben exclusieve ontwerpen aan de collectie toegevoegd met daarin verwerkt de iconische kleurenstrepen van Hudson’s Bay zoals: een rok en een top van David Laport, een kristallen vaas van Isaac Monté en een illustratie van de hand van Jordy van den Nieuwendijk.

STUDIOS concept

In elke Hudson’s Bay-winkel zijn een aantal STUDIOS te vinden. De STUDIOS zorgen voor nog meer afwisseling en nieuwswaarde voor de gast. Het is de plek waar het aanbod constant afwisselt van exclusieve productlanceringen, instore events, uitbreiding van unieke partnerships en tijdelijk aanbod van lokale producten tot een podium voor jong talent

Best-in-Class services

De medewerkers van Hudson’s Bay bieden de gasten de best-in-class service en persoonlijke ervaringen. Gasten kunnen in alle winkels gebruikmaken van personal shoppers. Er is een tailoring service om kleding perfect passend te maken. Met hands-free shopping kunnen gasten producten scannen en vervolgens bij Click & Collect ophalen en betalen. In de Aveda salon kunnen gasten terecht voor haarverzorging en grooming bar. De verschillende cosmeticamerken bieden gasten gezichtsbehandelingen in de daarvoor bestemde treatment rooms. In Kids Kingdom kunnen kinderen spelen, leren en films kijken. Hudson’s Bay biedt haar gasten snelle wifi en alle medewerkers hebben een smartphone waarmee ze de gasten optimaal kunnen helpen.

All-Channel experience

Om haar gasten de beste all-channel ervaring te bieden, zijn de merken uit de winkel ook online te vinden op Hudsonsbay.nl. De Hudson’s Bay-app verzorgt dagelijks nieuws en updates over de warenhuizen, de collecties, de feestelijke openingen en de laatste vacatures. The app is beschikbaar voor zowel iOS als Android. Via de website en de app kunnen gasten zich aanmelden voor het loyalty programma: Club Hudson’s Bay.

Food Experience

Op de flagship locatie in Amsterdam, onder het rondvormige dak op de bovenste verdieping van Rokin 49, heeft gerenommeerd chef-kok Ron Blaauw Nacarat geopend, waar hij gasten van het warenhuis ontvangt voor zowel lunch als diner. Binnen dit nieuwe restaurantconcept staat een rijke beleving hoog in het vaandel evenals toegankelijkheid en service. De gerechten zijn geïnspireerd op de keuken van het Midden-Oosten.

Met een uitstekende reputatie van natuurlijk, huisgemaakt en heerlijk eten, zal La Place de restaurants in de andere negen Hudson’s Bay-warenhuizen runnen die dit jaar openen.